Żaluzje plisowane do kuchni
Styczeń 16, 2019
Pożyczka z komornikiem dla zadłużonych. Czy jest możliwa i jak ją otrzymać
Pożyczka z komornikiem dla zadłużonych. Czy jest możliwa i jak ją otrzymać?
Marzec 9, 2019

Jeśli dopadł cię kiedyś skurcz mięśni, to na pewno jesteś przekonany, że warto takim sytuacjom zapobiegać. Ból jest bowiem tak wielki, że trudno go wytrzymać. Z tym problemem często spotykają się osoby, które aktywnie uprawiają sport. Nie jest to jednak jedyna grupa, która szuka skutecznych sposobów na skurcze. Czytaj dalej, jeśli chcesz się dowiedzieć, jak zapobiegać i jak poradzić sobie ze skurczami, gdy te już się pojawią.

Dlaczego pojawia się skurcz?

Skurcze mięśni najczęściej związane są z niedoborami ważnych składników odżywczych w naszym organizmie. Chodzi tu oczywiście o elektrolity, czyli potas, jod, wapń i magnez. Najczęściej jest to spowodowane niewłaściwą dietą, która nie dostarcza nam właściwych mikroelementów. Dodatkowo często sami doprowadzamy do wypłukiwania elektrolitów, pijąc kawę, alkohol, czy napoje energetyczne. Jednocześnie spożywamy zbyt małe ilości wody, a odwodnienie jest prostą drogą do kolejnego skurczu.

Dlaczego te składniki odżywcze są tak istotne dla prawidłowego funkcjonowania naszych mięśni? Magnez jest odpowiedzialny za przewodnictwo nerwowe, Potas natomiast wpływa na działania całego układu nerwowo-mięśniowego. Te minerały tracimy w trakcie i po wysiłku fizycznym. Niezwykle istotne jest więc to, by je uzupełniać. Można pomyśleć o specjalnych napojach izotonicznych lub można je również przygotować samodzielnie. Wystarczy woda, sól, miód i cytryna, by stworzyć idealne środek do uzupełnienia wartościowych składników, które straciliśmy podczas aktywności sportowej. Częstym problemem jest również brak witamin z grupy B. Sposobem na ich uzupełnienie są takie leki jak Neurovit. Ulotkę leku możecie sprawdzić na KtoMaLek.pl.

Nie powinniśmy również zapominać o tym, że przyjmowana przez nas leki mogą być przyczyną przykrych konsekwencji w postaci skurczu mięśni. Szczególną uwagę należy zwrócić na grupę tak zwanych diuretyków, czyli leków moczopędnych i przeczyszczających. Ich działania doprowadza bowiem również do utraty elektrolitów. Powinniśmy więc pamiętać o tym, żeby w okresie ich przyjmowania zadbać o uzupełnienie tych mikroelementów, a także prawidłowe nawodnienie organizmu.

Sportowe przyczyny skurczów?

Choć sport i wszelkiego rodzaju aktywność ruchowa jest odpowiednim wsparciem zdrowego stylu życia dla większości z nas, to należy jednak pamiętać, że zbyt intensywny i długotrwały wysiłek może być przyczyną przykrych dolegliwości. Zmianom ulega wtedy cała nasza gospodarka hormonalna, a w naszej krwi pojawia się więcej adrenaliny, hormonu wzrostu czy kortyzolu. Nietrudno w takim przypadku o skurcz. Warto więc pamiętać nie tylko o odpowiednim nawodnieniu, lecz również o właściwym odpoczynku.

Sposoby na skurcze, które warto znać

Nasze sposoby na skurcze z całą pewnością ułatwią Wam życie i oszczędzą bólu. Od czego należy więc zacząć? Przede wszystkim od zmian w nawykach żywieniowych. Nasza dieta powinna być bogatsza w potas, magnez, wapń i sód. Dodatkowo warto sporządzać sobie naturalne napoje izotoniczne, a także pić zmineralizowaną wodę. Warto również zacząć suplementować takie witaminy jak B, D i E. Ich przyjmowanie pozwoli na uniknięcie skurczów w przyszłości.

Kolejnym ważnym elementem jest rozgrzewka. Pozwala on na rozciągnięcie i rozgrzanie mięśni przed wysiłkiem fizycznym. Część osób o tym pamięta. Większość z nas o tym pamięta, jednak zapominamy o stretchingu po treningu, a jest on równie istotny.

Jeśli skurcz nas już dopadł powinniśmy rozciągnąć mięsień przynajmniej przez minutę, a następnie dokładnie wymasować bolące miejsce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it. Ok